Wednesday, January 20, 2010

.Love Story.

Bermulalah cerita tentang 2 orang remaja yg berumur 15thn. Saye mengenalinya sejak dari bangku tuisyen lagi.hehe (bukan bangku sekolah k..). Kami hanya berkenalan sebagai seorang jiran setaman dan kwn setuisyen. Setiap hari sabtu, kami akan bersama2 pergi ke pusat tuisyen yg terletak di tmn daya..kdg kala ayah atau mamaku yg akan menghantar kesana begitu juga dgn umi dan ayah dia. Kami menjalani pembelajaran di pusat tuisyen itu bersama rakan-rakan yg lain.Hari demi hari berlalu,namun perkenalan kami hanyalah di pusat tuisyen itu...setelah kami mengharungi peperiksaan menengah rendah (PMR),saye dan dia tidak lg bertemu.Walaupun rumah kami sekangkang kera,tp amat susah utk melihat wajahnya..emm mungkin saye shj yg syok sendiri! Aku harungi hari2ku seperti biasa atas ketentuan ilahi. Pejam celik, pejam celik,after 2 years....Tanpa disedari,telah 2thn masa berlalu..saye telah pun menjangkau umur 17thn. Kadang kala aku mencuri pandang kerumahnya dgn niat utk melihat si dia..bila nasibku baik,dptlah kupandang wajahnya..tp kalau sebaliknyerrr... :'( saye terpaksa melupakan seketika tentang si dia atas sebab SPM akan tiba tidak lama lg.Mama membuat keputusan utk memanggil guru tuisyen kerumahku pd hari2 yg ditetapkan.Pada mulanya saye satu-satunya murid EN.Y...setelah beberapa hari aku menjalani sesi pembelajaran,aku didatangi 3org murid baru...


Murid bru yang dimaksudkan adelah Si dia,Asyraf (kecik) dan Faizal (budut).Nama gelaran tuh bukan aku yg bagi,tetapi si dia..selepas itu kami menjalani pembelajaran seperti biase..hari-hari yang dilalui amat aku hargai.Aku amat menantikan hari tuisyenku krn ingin melihat si dia..kadang kala aku menjeling kearah si dia,aku nampak ketekunannya sepanjang pembelajaran yang dijalankan.Sesekali mata kami bertentang...'alamak..dia pandang aku? malunyerr..mesti dia tau yg aku tgk dia..ish malu....!' (waktu itu hanya tuhan yg tahu bertapa berdebarnya jantungku..mcm lepas berlari 5 pusingan..hehe) Aku menyanbung kerjaku dan berharap agar dia akan melupakn kejadian tadi. Selalunye selepas tuisyen mama dan kak yana akan menyediakan sedikit juadah utk dijamu.Juadah yang dijamu adelah kuih dari hasil tgn mama sendiri seperti karipap, kaswi dan yang paling biase adelah kuih 'apam cantik manis'.Aku teringat ada satu hari tuh, si dia orang yang terakhir pulang dari rumahku.Diatas meja ada sekeping lagi 'apam cantik manis'..dan si dia membuat keputusan utk pulang..aku tertanya2 mengapa dia tidak menghabiskannya? "habiskanlah..lagi satu je tinggal.." kataku.Dia tersenyum dan berkata "tak pe lah..hehe".Aku mengambil sehelai tisu dan membungkus apam itu dan beri kepadanya..."nah..amik ni".Dia mengucapkan terima kasih lalu pulang kerumah diiringi oleh pandangan mataku ini...


*to be continue......please wait....:)*


No comments:

Post a Comment